بهترین های پزشکی و پرستاری | اوردامین : چربی های سالم و چربی های ناسالم را بشناسید
  • اوردامین
  • طراحی وب
1398
مرداد
29
سه شنبه
شمارنده
بازدید امروز : 6033 بازدید
کل بازدید کنندگان امروز : 468 نفر
بازدید کل : 22176159 بازدید
حاضرین در سایت : 42 نفر

تاریخ شروع شمارشگر : 94/3/01

عمر سایت : حدود 4 سال پیش

تعداد کل مطالب : 1097
چربی های سالم  و چربی های ناسالم را بشناسید

چربی های سالم


چربی های سالم عبارتند از: چربی های اشباع نشده ی (منو و پلی )، امگا ۳ و امگا ۶. این چربی ها نه تنها موجب کاهش کلسترول بد "LDL"  در خون شما، بلکه باعث افزایش کلسترول خوب "HDL"هم می شوند . این چربی های سالم به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی هم کمک می کنند.
 مانند روغن زیتون، روغن بادام و انواع روغن گیاهی.

چربی های ناسالم

چربی های ناسالم عبارتند از چربی های اشباع شده و مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده منجر به ساخت مواد چربی می شود که پلاک نامیده می شود، این پلاگ ها هستند که در داخل رگ های خونی جمع می شود و یکی از علل عمده بیماری قلبی را منجر می گردند. این چربی ها می توانند کلسترول بد را در خون افزایش دهند که منجر به تشکیل پلاک بیشتر در عروق خونی می شود. کاهش چربی اشباع شده در رژیم غذایی به کاهش کلسترول LDL کمک خواهد کرد.
مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی از چربی های اشباع شده هستند عبارتند از:
 پنیر های پر چرب، محصولات لبنی پر چرب، خامه، پوست مرغ، چربی گوشت، گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، همبرگر، شیرینی، غذاهای چرب و سرخ شده، کیک و بیسکویت بسته بندی شده.
نویسنده : هما تختی
تاریخ ارسال : یک شنبه ، 96/09/12 ، در ساعت 19:12

نظرات برای چربی های سالم و چربی های ناسالم را بشناسید

نام و نام خانوادگی شما *
آدرس ایمیل شما
آدرس وب شما
متن نظر *